Esemény: 16. Mátra kör
Idő: | 2007. szeptember 1., 11:00 - 2007. szeptember 1., 0:00 |
Naptár: | Kerékpár verseny |
Helyszín: | Gyöngyös |
Leírás: |
Versenykiírás: www.bringabanda.hu/BB/eventDetails.php?event=154 Eredmények: www.velo.hu/res/MtraKreredm2007.XLS - Csuhai Sándor 2:36:48 (férfi3 89. hely) Képek: kepek/main.php?g2_itemId=3412 http://velo.hu/foto/index.php?xgal=146da7a0ae87f2 Beszámolók: www.velo.hu/verseny/verseny.php?mid=1456eda66d3d5d Hát megvolt a 2007-es Mátrakör is. Nem ment jól a bringa, illetve az jól ment volna, de a gazdája ... Az bizony végképp megállapíthatta: nem megy a hegy 5 kg plusszal (többel, de az utolsó az ami már végképp nem kéne - mint a kocsmában). Az ősz tehát a fogyásé lesz. Ez korábban is téma volt, de a nagyatádi terep és táv megsínylette volna a gyengülést (annyi eddzésre meg nincs módom, hogy egyszerre minden menjen). Szóval a versenyről: Szuper klasz idő, kiváló rajt időpont: 11 óra, ekorra - elvileg - jól oda lehet érni. Azért sikerült mégis kapkodni: 35 perc maradt átöltözni, kulacsozni, nevezni, pisi stb. s így sajnos a titkos teljesítményfokozómra (gimnasztika) már csak 3 perc maradt. De még reggel mentem egy fél órát hegyen, s így nem lett baj az első megindulások után. Annál inkább a mátrai hegymenés felénél: a nyárból hiányzó hegyi kilométerek itt benyújtották a számlát. Nem baj, ez van. Mátraházához közeledve megindult a helyezkedés, innem Parádig az a játszma tétje: ne maradj egyedül! Egy kisebb bolyt beértem a tetőig, de lefelé nagyon elmaradtak. A helyismeret sokat számít: a Mátra északi oldalán a kanyarok elég jól döntöttek, s a látszat ellenére a féket csak 4-5 alkalommal kell használni. A lejtőzés végére, Parádsasvár felett sikerült megpillantani egy következő csoportot! Uccu, el kell kapni, mert a Parád-Verpeléti sík 20 km-en nem szabad egyedül menni! Az utolsó hajtű kanyarból kifordulva az összes lóerőt felpörgetve sikerült. Sőt, Parádig egy gyorsabb hármasra is sikerült felugrani, de ez később feleslegesnek bizonyult, összezárt a sor. Verpelétig kb. 12-14-en mentünk. Néhány ideges spori állandó mutogatása és kiabálása uralta a brancsot Sirokig, mert a csapat fele egyáltalán nem vezetett, s volt két rossz értelemben vett "amatőr" kolléga is, akik állandó veszélyforrást képeztek a meggondolatlan mozgásukkal. Egyikük (sötétkék Giant, citromsárga kormányszalag, alacsony termet - ettől óvakodjatok!) különösen életveszélyes volt, rendszeresen bukásveszélyt csinált: Nem helyezkedett a csoportban, hanem cikázott, jobbra lehúzódott, mikor mellette voltak, hely sem volt, s kitörni próbált, nem vezetett, csak lószolt. Butasági bizonyítványként a kollega kb. 4 szer volt 30 méteres elmenésben darabonként 3-4 percig. Aztán Markazon leszakadt... Leszakadni lehet szépen, elegáns harc után is, meg lazaságból, de ezek után - az ciki. Itt még egy dologról ejtenék pár szót, ami katasztrofális volt: a vezetés-váltás. Kb 5-6-an vállaltak vezetést, de a lényegét ketten tudták csak. Hát ez már így van, ha az ember nem tud felmenni Mátraházáig azokkal akik tudnak is bringázni! A nagy tévedés: nem előre kell menni vezetni, hanem a vezetésből kiálló csorog hátra! Nem nagy gondolat, de láthatóan kevesen tudják. A csoport megtartja az adott a tempót, aki hátramegy az lassul, s a végén beáll. Ha a vezetést kezdő mindig belehúz, az ezer kis sprintet okoz, ez a leggyorsabb kimerülést okozza. Ezt azok csinálják, akik a csoportmunkát és a csoport erejét tönkretenni igyekszenek taktikai okokból (Elmenésben van csapattárs) A dolog tovább rombolható: a legveszélyesebb ellenfelek hátracsorgásakor kell meghúzni, s akkor az ellenfél "savasít" a visszaálláshoz. Továbbá: a vezetésből kiálláskor előbb lassul, s csak aztán áll ki aki igazán szabotőrködni akar. Ezeket mind tapasztalni lehet a hazai amatőr versenyeken, csak éppen nem taktikai okokból, nem szándékosan. Polythlonosok! Javaslom, alapozó időszakban néhány bringásedzésen ezt is gyakoroljuk, anélkül nem megy. (mint ahogy a hajtási technika sem) |