7. Polythlon Hírlevél  2007. május 17.

Tartalom:

1. Úszás !!!
  2. Beszámolók (a héten 3 dobogós eredmény!)

- Olimpiai Ötpróba Kerékpártúra

- Gödöllő K100 kerékpáros teljesítménytúra

- Hollókő sprint terepduatlon

- Egerszeg sprint duatlon országos ranglistaverseny

1. Ironman: új információ
  2. Egyéb: VB info/nyári edzőtábor
  3. Következő versenyek

1. Úszás

Kedvezményes bérlettel (12 eFt/név) indítjuk az úszóedzéseket a BME BEAC-pálya melletti uszodájában. Ezen kívül annyit sikerült még elérni, hogy a nyári szünetet mindenkinél egyénileg ki tudjuk hagyni úgy, hogy utána ugyanannyival hosszabb lesz az érvényességi idő. (Ez a fényképes bérlet egyébként minden munkanapra érvényes, és tetszőleges számú belépésre jogosítja a tulajdonost.) Közös edzések:

- kedd 6.30-8 között, az edzéseket tartja: Sztanyek Tímea;

- péntek 6.30-8 között, az edzéseket tartja: Zánkai András.

Kérem, hogy mindenki hozzon magával egy edzésnaplónak való soklapos füzetet – ez természetesen nem csak az úszáshoz lesz használható. Az ELTE-hallgatóknak tervezünk további 50%-os támogatást (így egy alkalom költsége havi 8 edzés esetén 250 Ft).

mozes

2. Beszámolók

Az elmúlt héten 3 dobogós helyet szereztek sportolóink:

Ezüstérmes

- Preznánszky Ditte sprint duatlon (5/20/2,5) országos ranglistaversenyen (senior1 nők)

- Koronika Judit az ELTE 5vös 5km futóversenyén (nők);

Bronzérmes

- Varga Dániel az ELTE 5vös 5km futóversenyén (férfiak).

Mindenkinek gratulálunk!!

Az 5vös 5km-ről még várjuk beszámolóitokat, a részletese eredmények pedig hamarosan felkerülnek Ákos oldalára. Ekkor fogjátok látni, hogy a közel 120 indulóból 19 Polythlonos volt, ráadásul ebbe nem számoltuk bele Dorner Lacit, aki szintén szívesen kapcsolódna hozzánk hosszabb futásokban (és aki egyébként 2.! lett az „örök” első Szabó Gábor mögött). A május 8-i futóverseny persze nem fárasztotta le eléggé a társaságot, így a hétvégét is versenyekkel töltötte sok sporttárs. Voilá:

Majus 13-án vasárnap volt az Olimpiai Ötpróba Kerékpár próbája Budapesten

Az óbudai Keve utcai Általános Iskola elől rajtoltak a kerekesek 9-11 között köztünk néhány Polythlon Klub taggal.  73 km-es útvonal első fele óbudától a Tahi hídig, majd a Szentendrei szigeten Szigetmonostorig tartott. Az ott felállított frissítőtől pedig ugyanezen az úton vissza.

Kellemes terep volt, sok helyen eper vásárlására csábítottak az útszélen. Óbuda es Leányfalu között a kiépített kerekpárúton ugyan nem lehetett száguldozni, de így is 3 es fél óra alatt teljesithető volt a táv.

A teljesítők: Török Lajos és

Horváth Ákos (akinek a Margitsziget óta meglett a biciklije)

május 13. Gödöllő K100 kerékpáros teljesítménytúrára

Sziasztok!

Egy hirtelen ötlettől vezérelve Vasárnap kipróbáltam a Gödöllői K100 bringás teljesítménytúrát.

A beszámoló:

Május 13.-án, remek időben került sor a Gödöllő K100 kerékpáros teljesítménytúrára. Rajt: 8 és 9 óra között. A 8 órai első csoprt rajtját kissé lekéstük - tollászkodás miatt - de az első 10 Km-en, Őrbottyánban felértünk az élbolyra egy régi ismerős, egri bringás sporival. Közepes tempóban haladtunk az első ellenőrző pontig, ahol igen teljesítménytúrás stílusban, többen megáltak szuszogni. Ám de kemény magként négyen hamar tovasurrantunk. A Penci dombon a két, kemény tempót diktáló montys kollégától rugalmasan elszakadtunk és rendezetten visszamaradtunk (megnyekkenés).

Barátian haladtunk 30 km-t - a dombokon keményen - majd hirtelen mellettünk termett egy nagyon gyors hármas (később indultak nálunk). A TT kerékpáros formáját korábban nem űztem, de épp ez a legizgalmasabb benne, úgy tűnik: az eltérő indulási idők miatt bármikor utolérhet egy erősebb csoport, s lehet próbálkozni, "tenni rájuk a kereket". Meg is állapítottuk, hogy érdemes figyelni erre a TT műfajra, nagyon jó edzés és program! A Galgamácsa-Erdőkertesi hegyvidéki (!) selejtezők és a pecsételő állomás nagy szórást jelentettek - no meg a Szadai 2km-es part! - de valahogy csak sikerült újra Gödöllőre érni. (kereken 30-as átlaggal) A célban zsíros kenyér és Traubisoda várt, utána pedig még 30 km hazáig - ezer fokos nyári nappal és leégéssel de szerncsére hátszéllel!

Üdv

Sanyi

Hollókő sprint távú terepduatlon 05.13. (X2S , 5km - 15 km - 2,5 km)

A Hollőkői terep tényleg az ország legszebbjei közé tartozik. A hegyekkel körülölelt kis dombon, amin a teljesen funkcionáló vár áll volt kijelölve a pálya, kihasználva a magasságának minden méterét.

Ugyan a táv rövid volt, de a szervezők megpróbáltak ebbe mindent belesűríteni. Futásban is felzavartak egy fekete-szánkópályára, és a bringa is egy durva downhillel kezdődött (jópáran beszálltak az alján lévő csalánosba), amit természetesen a pálya maradék részében ki kellett kompenzálni, folyamatos felfele mászással. Mindenemellett az idei első 30 fokos hétvége tette valóban felejthetetlenné a versenyt - ahogy a pályát kijelölő rendező is nyilatkozta reklamációmra verseny közben, amikor megelőzött. Asszem most jöttem rá, mit jelent a technikás pálya.

Mindenképpen jó volt gyakorolni a frissítést, rengeteget kell inni, hogy ne veszitsünk a teljesítőképességünkből, és ne legyünk rosszul a verseny után. Kóstoljátok meg a biomarcipánt is, én most próbáltam először, eddig nem is hallottam róla. Fincsi, nem ragad, nem kell rágni, és nagyon gyorsan felszívódik.

Remélem, a rekordlétszám azt mutatja, hogy egyre többen próbálják ki terepen, közel a természethez is kedvenc sportunkat.

Következő kör Visegrádon, a leghosszabb és hazánkban legnagyobb tereptriatlon versenyen. (fotók, még infók: http://www.3x2s.hu/)

patki

május 13. Egerszeg sprint duatlon országos ranglistaverseny

Hajnal fél ötkor már száz ágra sütött a nap és csiripeltek (még ) a madarak: ekkor indult a menet Zalaegerszegre, mivel a legkisebbek futama mindig valamikor sötét kora hajnali időpontra kerül.

Elég hideg volt a versenynek helyszínt adó gyerektáborban, az erdő közepén még három órával azután is, hogy Budapesten rekkenő hőségre ébredtünk. Egy szintén aktív duatlonos-triatlonos család szervezte a versenyt. Először úgy tűnt, akadályverseny lesz, ahol az első feladat magának a versenypályának a felkutatása, ugyanis a helyszín egyáltalán nem volt kitáblázva, a honlapon sem volt semmilyen térkép, csak nagyjából lehetett belőni, merre keressük. Új színhelyet kerestek ugyanis az egerszegiek - a futás gyakorlatilag teljesen az erdőben vezetett, ami igen hangulatossá tette az egészet, drukkolni is jobb érzés volt a zöldben, mint egy országút szélén, futni meg kimondottan jól esett az árnyas fák alatt, néha aszfaltúton, máskor fűbe taposott ösvényen. A kiírásban említett elhanyagolható emelkedő azért nem volt olyan elhanyagolható.

Rekkenő melegben kezdték a futamot a sprint táv résztvevői. Ezt leszámítva csak a kullancsok és az igen párás levelgő nehezítette a versenyzők dolgát. Cserébe viszont a rendezőség nagy empátiával drukkolt a versenyzőknek, nem is akárhogy!!

Kis betonos bevezető után kanyarodtunk be az erdőbe, ahol eltévedni véletlenül se lehetett (értsd: levágni egy-egy kanyart valamely másik ösvényen), mert nagyon precízen kijelölték az utat és szinte az összes elágazásnál, ösvény-kereszteződésnél álltak rendezők, akik még drukkoltak is az embernek. A pálya nehéz volt, ráadásul egyesek külön nehezítést eszközöltek ki: ugyanis leszabályozott gyerek-versennyel indultam, és nem tudtam felváltani hegymenetre, úgyhogy a síkterep 40-es tempójához képest a műút két pukliján mind a négyszer 6km/órás irdatlan sebességgel  száguldottam át! (Sajnos hiába próbálkoztam feleveníteni az alagúteffektusról tanultakat annak elképzelésével, hogy ha az elektron útjába egy domb kerül és bár a klasszikus világban az elektron csak a dombra felmászva tudna továbbhaladni, a Heisenberg-féle határozatlansági reláció szerint a részecske energiája rövid időre nagyobb lehet a potenciálgátnál, ezért tud átjutni a túloldalra, mintha csak alagutat talált volna – hát nem volt alagút…  srjgy annak, aki idáig elolvasta a Hírlevelet). Ráadásul miután sikerült mintegy kétszáz méterrel megtoldanom a távot is, elnézvén a fordító helyét, így az addig jóval mögöttem haladó veterán versenytárs is úgy előzött meg, hogy el sem haladt mellettem!  Azonban még így is dobogóra kerültem, igaz, két senior I-es közül a másodikként (ez volt az én idei jubileumi szülinapi ajándékom). ☺

Az igazi eredmények azért az alábbiak: Mózes 6. lett korcsoportjában, Benedek az 5.,Gellért a 12., Kolos pedig a 10. helyen végzett.

Képekben bővelkedik az idei Egerszeg duatlon, az MTSZ honlapján megtekinthetők.

Gratulálunk a versenyzőknek!

3. Ironman

Nemsokára előleget kell fizetni a szállásért, kérem, hogy az érintettek hozzanak pénzt a legközelebbi edzésre, az alábbiak szerint, hogy egyben befizethessük:

Egy éjszakát maradók: 1.950Ft előleg  (teljes összeg 6.500Ft/éj/fő)  12 embert érint

Két éjszakát maradók: 4.500Ft előleg   (teljes összeg 15.000Ft)    1 főt érint

Köszönöm!

Van újabb érdeklődő már egy újabb Polythlonos váltóhoz Nagyatádra! Az IRONMAN honlapja:  http://www.ironman.hu/

4. Egyéb

Nyári edzőtábor:

Felmerült a kérdés, vajon szeretne-e a Polythlon edzőtábort tartani a nyáron. Ha igen, van rá lehetőség, több variációban is.

Az egyik a július eleji biciklis és triatlon versenyekhez (Fertő-tó kerülés, Fonyód és Kisköre ranglista és egyetemista-főiskolás OB) kötődik, pontosan az azt megelőző két héten belül, keddtől keddig (jún.26-júl.3.) tart, bázisa Balatonszemes. Idézem Georgina levelét:

“Szinte korlátlan hely van (sátorban legalábbis, csak a ház férőhelyei korlátozottak), és természetesen mindenkit szeretettel várunk! A kemping egy rokkantnyugdíjas fizikus barátomé, aki épp csak fent tudja még tartani a helyet, nem is éri meg neki, csak nagyon szereti, ezért én mindig minél több vendéget próbálok szerezni hozzá, cserébe elég jó áron adja nekünk a szállást! És természetesen a Hírlevélbe is mehet a dolog, a paraméterek csak annyiban változtak - ahogy egy 2. levélben írtam, kérésre , a Balcsi-kör jún. 29-én, pénteken lesz! Egyébként erre külön is le szoktak jönni az emberkék, és akkor 1-2 éjszakát ott töltenek. Amúgy meg nem szoktunk ott komolyan "edzeni" (persze lehet!), hanem reggelente együtt elmegyünk futni, napközben úszkálunk a Balcsiban (meg punnyadunk a strandon...:)), du. bicajozunk, ha jó az idő és van kedvünk. De van, aki nyaralni jön le, aztán néha csatlakozik hozzánk! De a hangulat mindenképpen nagyon jó szokott lenni! :D” Georginához fordulhattok a részeletekért (gfrohlich@oncol.hu).

Másik lehetőség Balatonkenese, a szemesihez hasonló anyagi feltételekkel, bár kisebb helykapacitással, viszont a nyár folyamán gyakorlatilag bármelyik időpontot választhatjuk. Részletek Ditténél (ditsz@freemail.hu, vagy T:06-30-336-8488).

Legközelebbi edzésen beszéljünk erről.

VB info:

Nagy nehezen sikerült megszerezni a mezt – kéket ígértek, piros jött (mintha csak az NDK-ból rendeltük volna: “rendeltünk két vagon rizst, egy vagon angol karottát, fél vagon újburgonyát, jött két vagon rizibizi, amit nem lehet szétválogatni”) és még le is tagadták a kék létezését, pedig épp ők küldték át a háromféléről az infot!!!, nagy nehezen el is juttattam a látványtervezőhöz, aki még az elitcsapat mezét kezdi nyomni, tehát még ránk fér egy kis szerencse, hogy ebben a mezben indulhasson a Polythlon.

5. Következő versenyek

Tehát ezeken a versenyeken nem mind kell részt venni! De azért persze jó, ha többen együtt megyünk versenyezni, már csak a szurkolótábor megléte végett is. Fonyódra egyre többen gyűlünk, drukkolótábor is.

Időpont

Győr

www.zalaszam.hu/triatlon/vnaptar2007/duatlonvb2007.htm

2007. május 26.

Tour de Pelso (Balaton-Maraton/Tihany-túra)

kerékpár

Szilvásvárad

www.szilvasvaradmaraton.hu

2007. június 3.

14. Olimpiai K&H Maraton Váltó (Kossuth tér)