Nyári edzőtábor - Balaton 2007

Helyszín és időpont:

Az edzőtábor időpontja: 2007. július 22 - augusztus 3-ig.

/külön kívánságra meghosszabbítható: aug. 5 - aug. 24-ig/

Az edzőtábor helyszíne: Balatonkenese

Szállás: 5 db 2 fekvőhelyes szoba + 2 fürdőszoba + korlátlan sátrazás a kertben

Ebéd: helyi menza 500 Ft/nap - felnőtt adagos gyermekétkeztetés vagy

fűzfői éttermi menü 570 Ft/nap - sportoló adag két menüből választható

Az edzés helyszíne:

Futás: Kenese futballpálya - füves, körbe 350 m, hosszabbik oldalai 100 m

+ hegyi futás a kenesei dombokon, vízparti futás Aliga v. Almádi felé

Úszás: Fűzfő Olimpiai Uszoda (kerékpárral 15p) - 50 m, feszített, nyitva 6-21, belépő 600 Ft/fő

+ Balaton - Közép-Európa egyik legszebb tava..., remek hosszú távú úszáslehetőségek

Kerékpár: síkvidéki a Balaton parton bármely irányban, hegyi a kenesei dombokon, ha kell, dűlőutakon, még hegyibb a Káli medence fel és le

+ helyben kerékpárszerviz és kölcsönzés - teljes körű és baráti szolgáltatás

Az edzésprogram az edzésterv menüpontban.

Gyertek, szeretettel várunk!

Képek:

Beszámolók:

Sokak közreműködésének, szervezésének és jóakarásának segítségével kemény, de jó hangulatú edzőtábort sikerült tető alá hoznunk.

Nagy örömünkre többen is eljöttetek! Az idő is nekünk kedvezett!! Úszóedzések a balatonfűzfői Olimpiai uszoda feszített víztükrű medencéjében folytak többnyire, de a Kisköréhez hasonló balatoni hullámzást (ami miatt elnapolták a Balaton-átúszást) is többször kipróbáltuk edzés keretében.

Mózes, András és Zsolt jóvoltából (az edzéstervet lásd http://polythlon.elte.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=32) kellően lefáradt a társaság. Voltunk nagyobb lélegzetvételű biciklitúrán, rendeztünk dupla-duatlon gyakorlást kétszer is, volt egyórás futás esőben, valamint hajnali futások rekkenően meleg pitymallatkor.

A futóedzések alapvetően tereptriatlon-gyakorlásnak vagy alapozásnak is beváltak, mert a kenesei focipálya körüli kitaposott füves területen tartottuk (a szomszédban teniszező „sportemberek” és sportemberek sokszor beájultak az edzéseink láttán).

Muszáj itt leírnom, mert tényleg sokat köszönhetünk nekik: a fűzfői Niké és Susogó étterem jóvoltából igazán korrekt áron nagyon kiadósakat ebédeltünk, és hála rugalmasságuknak, az sem jelentett gondot, hogy a társaság létszáma folyamatosan és előre nem tervezhető módon fluktuált, ill. technikai okok miatt néha az ebédek helyszínét is hirtelen kellett átvariálni. Köszönet az étterem munkatársainak még egyszer mosolygós türelmükért. Pataki András barátunk és szabadidős sporttársunk fáradhatatlanul és messzemenő segítőkészséggel azon volt, hogy meggyötört ill. sebesült bringáinkat karban tartsa.

Aki pedig vasárnapig maradt, annak még a kenesei nyári ünnepi programokban is volt része (egyebek mellett személyesen találkozhatott fáklyás beszélgetésen Xavérral, miután fergeteges koncertjét végighallgatta a helyi református templomban, ahol a rá jellemző rendhagyó módon nemcsak egyházi zenét játszott, de egy fergeteges Ravel: Boleróval valamint az Operaház fantomjának egy betétjével is elkápráztatta a közönségét és Hajnival minket – s bár utána egy perc alatt bőrig áztunk a hazáig tartó 5 perces úton, Hajni szerint is megérte).

Remélem, jövőre még többen leszünk!

Ditte

Nekem már az edzőtáborba való leutazás is egy edzés volt. Mivel biciklivel mentem le. Vasárnap délutánra értem Papkeszire. De a java még csak ezután kezdődött. Reggeli futás, majd ezután biciklizés, úszás és a nap vége felé futó edzés, ill. kerékpáros technikai gyakorlatok. Utóbbinak nagy hasznát vettem az első X terra versenyemen. Nekem a biciklitúra tetszett leginkább az amit az uszodáig ill. az étteremig tettünk meg. Különösen az a része tetszett, ahol egy erdőbe vájt bicikliúton haladtunk végig. Nagyon hangulatos volt. Mindezt Mózesékkel, Zsolttal, Lacival, Hajnival, kilenc fős (kisebb "critical mass") kerékpáros oszlopot alkotva tettük meg. A legjobb táborozó idő volt. Szikrázó napsütés, megfelelő hőmérsékletű Balaton. Az edzések között gasztronómiai túrára mentem a Katica pékségbe és a strand fagyizóba. Itt töltöttem fel a szénhidrátraktáraimat is. Amire szükségem is volt, mert csütörtök reggel indultam haza, naná hogy biciklivel.

Dénes

Jó volt a nyár közepe felé edzőtáborban felfrissülni – elfáradni, mikor már nincsenek nagyon közös edzések. Újabb löketet ad az embernek, hogy még intenzívebben folytassa tovább a készülést egyéniben. Izgalmas volt az a pár nap, amit lent töltöttem számos okból is, pl. sikerült ízelítőt kapnom, hogy milyen is egy duatlon-edzés, a megszokott futópályán kívül más terepen edzeni, és újra meggyőződni arról, hogy az élővíz más, mint a medence.

Azon kívül, hogy egy-egy edzés után kellemesen elfáradtam, volt időm feltöltődni a köztes időben, ami azt hiszem meglehetősen fontos az optimális edzés-pihenés arány eltalálása szempontjából. Emellett még volt idő egy kis kikapcsolódásra is, tehát az edzőtáborban töltött napok úgy érzem hasznosan teltek.

Hajni

Én érkeztem leghamarabb az edzőtáborba, a Székely család jóvoltából már szombattól lenn tartózkodtam Kenesén. Csütörtökig maradtam, és nagyon jól éreztem magam. Reggeli előtt futás, majd úszás, bicaj, este megint futás, elég jól megmozgatott minden nap. Jók voltak a közös hamizások is:)

Jövőre remélhetőleg megint összejön a banda Kenesén.