11. Polythlon Hírlevél - 2007. június 24.

Tartalom:

4.      Következő versenyek

1. Beszámolók

Június 8-9. Crosskovácsi, Nagykovácsi

Először szigorúan obijektíven. Itthon az egyik legjobb rendezvény. Profi szervezéssel. Változatos, ritmusos pályával. És nagy szó, hogy no aszfalttal!

Versenyrendezők idén változtattak a pályán. Volt egy 6 km-es felvezető kör, utána jött egy 40 kilométeres, amiből a hosszún a Magyar Kupa futamban kettőt kellett abszolválni. Egyébként a távok rövid- 29 km, közép- 60 km és a  hosszú táv 86 km.

Egész hetem jól sikerült, jól és könnyedén mentek felkészítő edzések, bár most nem toltam el az edzések arányát a bringa javára. Szóval erősnek éreztem magam, optimista voltam. Ráadásul pénteken szereztem be új telómat, és egy új alkatrész mindig megdobja a motivációt.

Vasárnap korai kelés, bepakolás a kocsiba, találka Kodály köröndön egyik bringás barátommal, becucculás, aztán irány Nagykovácsi. Korán ott voltunk már bő másfél óra a rajtig. Mindent elintéztünk, frissítőket leadtuk.

Rajt! Jól mozgok, könnyedén megy az eleje, ami nálam ritka, élvezem. Lemegy a felvezető kör, kimegyünk a nagyra, itt még vegyesen a három táv versenyzőivel. Hullámvasutas részen nyomjuk. Nekem tetszenek a dinamikus pályák, ahol nem kell órákat felfelé mászni, aztán hosszú kilométereken át lejtőzni. A kör végén furcsa, kezd a pálya csúszossá válni, időközben leszakadt itt az ég. Egy hosszú tempós lejtőn majdnem megfekszem, de még korrigálni tudok. Beérek a kastélyparkba megkapom a frissítőimet és megyek is a 2. nagy körre. Közben buzdítom magam, hogy most kell megnyomni, innen szenvedés már mindenkinek és ugye a végét kell megnyomni. Haladok is, szedem le az embereket. Aztán jön egy mező rázatos lejtője, furcsa rézsutos kanyarokkal. Itt már érzem valami nem százas, limiten megyek, mert a hátsó fékem nem igazán lassít. Kiérek a dózer útra, muszáj megállnom. Kitolom a fékkart egészen a markolatváltóig, hogy a fékkar ne akadjon fenn rajta. Emelkedő nyomom, frissítő, jön is a  buzdítás, aztán 3 felkiálltójeles lejtő. Na itt lett a versenynek over, mert itt már nem tudtam használni a hátsó féket, így szomorúan battyogtam vissza a frissítőhöz. És hogy mi volt a baj, még Gardán egy esésnél megtört a fékkábel, és így használtam egészen idáig, közen a törés mentés folyamatosan kopott az anyag, így a végére már a szövetek közötti térbe folyt az olaj.

Azért jó oldala is volt a versenynek, nem fájt annyira a derekam, tudom, hogy 100 %-os már nem lesz, de ezzel így kiegyezek. A gépem geometriáját, azt hiszem sikerült eltalálnom, más részt amíg versenyben voltam végig jó helyen haladtam és erősnek éreztem magam.

Majd legközelebb, jövő hétvégén otthon a Kőszegi hegységben megrendezett következő maratonon bizonyíthatok. Aztán már csak két hét az XTERRA-ig…

Horváth Zsolt

Június 9. szombat, Budapesti Triatlon Diákolimpia

Belevágok amúgy In medias res: a hétvégén több érmet is szereztek az ELTE színeiben a legifjabb Polythlonosok! Székely Benedek a II. korcsoportban 4-ként továbbjutott a triatlon diákolimpia országos fordulójára egyéniben, csapatban Székely Kolossal ARANYÉRMET szereztek, és ilyen minőségben is kvalifikálták magukat Lakitelekre. Székely Gellért csapatban korcsoportjában II. helyezést ért el.

A margitszigeti pálya persze hazai volt, hiszen már idén egyszer ki is próbálták a terepet az ELTE Évadnyitó Triatlon Bajnokság és Olimpiai Ötpróba keretében. Sem a rekkenő hőség, sem az nem rettentette és kedvetlenítette el a Benedek-Kolos kettős csapatát, hogy Kolos utólsóként jött ki a vízből, sőt olyan bravúrosan tekert, hogy hat másik embert sikerült visszaelőznie a futás második felére (a biciklizés elejéről még kép is van Kolosról közvetlen mögötte a biciklis felvezetővel), így legeslegutólsóból - több perces hátrányt behozva!!! középmezőnyre verekedte ki magát, ezzel csapatban a dobogó tetejére futott fel egyenesen. Ezt azért is írtam le, hogy senki se érezze, nem érdemes indulni egy versenyen, mert úgysem lenne esélye – hát tessék, most megcáfolódott ez a tévhit – utólsó helyről egyenesen a dobogó tetejére!!

Számszerűsített eredmények: Székely Gellért a III. korcsoportban 27-ből 8. helyen végzett (18:23), csapatban 2. helyen (46:27), csapatban a Székely Benedek-Székely Kolos kettős a II. korcsoportban 1. lett 30:46-os összidővel, Székely Benedek az újonc korcsoport 18 fős mezőnyében egyéniben 14:30-perces időeredménnyel 4-ként, és 12-ként Székely Kolos (16:16) ért a célba.

Ditte

Június 9. szombat, Speed Tirol Marathon, Ausztria

Rieger Anita jóvoltából lehetőségem nyílt részt venni 2007 június 9-én a Brenner és Innsbruck közötti völgyben megrendezett 4. Tirol Speed Marathon félmaratoni szakaszán. A „speed” szó arra utal, hogy a pálya szinte folyamatosan és egyenletesen lejt. A Maraton startja, Brenner 1370m magasan fekszik, Matrei, ahonnan a félmaraton indult, 990m magasan helyezkedik el, míg a cél, Innsbruck 585m magasan van a tengerszint felett.

A félmaratoni futam szombat délután 5 órakor indult. Matreiből kiérve gyönyörű, forgalom elől lezárt hegyi szerpentinen indulhatott neki a sok száz futó az enyhe lejtőnek. A késői start miatt a hőmérséklet is elviselhető volt, és sűrűn elhelyezett frissítőállomások segítették a futókat. Az útvonal több kis településen haladt át, ahol a helyi lakosoknak igazi látványosságot jelentett a sok futó, voltak olyanok is, akik kiültek egy kempingszékbe az út mellé, és kezükben egy korsó sörrel nézték és bíztatták az előttük elhaladó sok futót.

Az utolsó kilométereken mindenkinek új erőt adott az Innsbruck fölött kígyózó szerpentinről a városra hirtelen megnyíló gyönyörű kilátás. (Engem például többen itt előztek vissza... :-)) Ezen a szakaszon már nem lehetett föladni a versenyt!

A rendezők a cél elhelyezésével kicsit megviccelték a befutókat. Egy több száz méterről is jól látható, hatalmas, felfújható kapu jelezte a befutó végét, de a valódi cél csak egy visszafordító után, mintegy 200m-el később következett... Aki már futott, hajrázott valaha ilyen versenyen, az tudhatja, mit jelent ez a nem várt 200 méter!

A verseny előtti kevés alvás, sok vezetés ellenére Anita kategóriájában első, női abszolútban pedig a 4. helyezést érte el (1:32:36)! (Én becsülettel lefutottam a távot...) /egészen kiváló eredménnyel: 1:39:25, M30 kategóriában 60. – a szerk./

Tasnádi Tamás

Június 10. vasárnap, Gatorade futógála Budapest

A hétvégén volt a Gatorade utcai futóverseny a rakparton. 5 és 10 km-es távon lehetett nevezni. Én a röviden mentem mint ált. Reggel 9. Tűrhetően meleg idő és a lábam is rendben. Úgyhogy minden adott volt egy jó kis futáshoz. Kivételesen nem a rajtvonal mögött, hanem a szalag előtt (akár a profik) álltam fel. Elég gyorsan kezdett a mezőny. Majd néhányan lassúbb tempóra álltak vissza, így tudtam előzni, persze nem akartam elfutni. Próbáltam felvenni a tempót az élen haladó kb. 8-10 futóval, de nagyon gyorsak voltak. Így tőlük leszakadva három sráccal álltam össze egy bolyba. Majd hol én vezettem, hol ők. A háromnegyedénél még én vittem a négyest, majd két srác robbantott és jól lehagytak minket. Ketten futottunk tovább. Ránéztem a stopperre, mert már nagyon kezdtem unni. 13 perc uhhh, még csak. Ki kell állnom tankolni! Hol a frissítő? Áthaladtunk egy vízpermetező alatt. Sokat nem használt. Már csak a vízre tudtam gondolni. Végre megjött. De csak amolyan önkiszolgáló, svédasztalos formában, ugyanis oda kellett futni az asztalhoz a vizespohárért. Na most már én is berobbantam. Szakítottam a kísérőmmel és az utcsó kilin megnyomtam a pedált. Hátha behozom még a sárga trikós srácot, mégse, ő is nagyon ment. A végére eléggé elfáradtam, így a többiektől lemaradva 17:51 re értem be. Kifulladtam. De jó volt, a nézőktől még gratulációt is kaptam a végén.

Dénes

Június 16. szombat, 10. Jubileumi Kékes Csúcsfutás, Kékestető

A Polythlon rendkívül erős mezőnnyel vonult ki, még ha egy kicsit titokban is! Többen előre jelezték, hogy jönnek, néhányan előző este döntötték el, és voltak, akikről nem is tudtuk, hogy ott lesznek – csak a célban találkoztunk, vagy a honlapon fedeztük fel egymást!

Elkészültek a minta-polythlonos pólók, amit Viktor, István és Ákos ki is próbáltak. Dorner Laci vállalta, hogy a polythlonos triatlon-mezben fut – csodálkozott is, hogy a profi atléták ismerősként köszöntötték. Na jó, ebben az is benne volt, hogy végig bírta a tempót a legjobbakkal. Mózes pedig a 20 esztendős ős-polythlon trikóban nyomta.

Fantasztikus eredmények születtek!!! Laci az 1133 (!) fős mezőnyben 23. lett, egészen kiváló 54:56-os eredménnyel, vélhetően csak profi atléták végeztek előtte, s mindössze egyetlen nála fiatalabb volt jobb nála – lehet, hogy mégse csak a ruha miatt barátkoztak sokan Lacival? Mindenesetre az ilyen hosszú távok (11,6 km, 671 m szintemelkedés) inkább a tapasztaltabbak versenye. De mielőtt az idősebbekre térünk, Viktor atomóra pontossággal egy órát adott magának (1:00:04), amivel még bőven benne volt a legjobb százban (82.). Ákos korábbi csúcsfutásait jócskán megjavítva 1:05:45-ös idővel (197.) futott be (egyébként alig lemaradva a Polythlonon kívül egyetlen BEAC-os Kovács Balázs tájfutótól). Kocsonya Andris titkos favoritként – és sokat próbált csúcsfutóként – 1:07:14-el ért célba (239.). Hiába, aki ironman, az bírja a ritka levegőt! A további három polythlonos első alkalommal teljesítette a távot, csaknem egyszerre érve a csúcsra. Ekkor már sorba kellett állni az ország legmagasabb pontjának megérintéséhez, de a mezőny második fele még csak utánuk érkezett. A jövőre még javítható eredmények: Székely Mózes 1:13:44 (473.), Török Lajos 1:15:28 (551.) és Köblös István 1:16:59 (615.) – hozzátéve, hogy a fentiek mind bruttó idők, a start és cél közötti tényleges idő ennél 2-3 perccel is lehetett kevesebb, attól függően, hogy az 1500 induló között kinek hol sikerült helyet találnia. Eleddig egyetlen beszámoló érkezett, küldjetek még erről az izgalmas versenyről!

diespiter

A Kékes szép volt, de iszonyúan meredek. Őszinte leszek, már háromnál néztem a táblákat. Itt bizony nagyon jó volt, hogy a kollégáimmal kis csapatban voltunk, mert nagyon elkelt a bíztatás. (Még mondja valaki, hogy a futás nem csapatsport…) Azután az a kanyar a nyolcadiknál. Igazán szép élményem talán az volt, amikor 11 kilométernél szembekerültem egy locsoló autóval. Végül 1.15 és egy szép érem…

Tulajdonképpen jól éreztük magunkat, és nem bántuk meg, hogy belevágtunk.

Na és persze az unokáimnak mesélve már úgy fogok rá emlékezni, hogy könnyű kis edzés volt…

Török Lajos

Június 17. vasárnap, Sprint távú ranglista verseny, Baja

Szép idő, napsütés, vízpart, halászlé. Ez volt hétvégén. Meg verseny. Baján hosszú idő óta először rendeztek triatlon versenyt. A Mogyi SE tényleg kitett magáért. Rengeteg embert sikerült meghívniuk, a szervezés jó volt, „zizi, bambi, körhinta”, minden, ami kell. Az úszás a Sugovicában volt, ami nagyon meleg és kellemesen piszkos kis víz. (Színe a jobb termálvizeké.) A biciklis pálya a belvárosban ment, sok rázós macskakővel, fordítóval. A kalandos útburkolat miatt sok defekt és bukás is volt. Futni két kört kellett, a vízparti sétányon, ami - ahogy utólag megnéztem -  nagyon szép. Én ismét annak örülök, hogy technikai probléma nélkül végig tudtam menni (1:09:22). Jó edzést mindenkinek!
Márk

Június 24. vasárnap, Rock Mashine Maraton-Kőszeg

Ez a verseny mindig, minden évben fontos számomra, mert ez nekem a hazai pálya. Itt tanultam meg montizni, és ha hazamegyek Szombathelyre, mindig viszek bringát, mert ha otthon vagyok, akkor biztos bringázok itt. Mondhatni szívemcsücske ez a hely, a város, mint valami ékszerdoboz, az alpesi hegyek itt kezdődnek, és ez látszik is szintkülönbségekben. Itt könnyen tud az ember 1 órát mászni akár.

A héten jól éreztem magam jól mentek az edzések, bár a meleg engem is megviselt, plussz még az elöző hét végi többnapos gyomorrontás. Ettől féltem is, mert az ásványi anyagok is kiürültek belőlem.

Szombaton nyomtam még egy bő órát, monti+futás, hogy a váltást az Xterrára szokjam, és jól ment. Ráhangolódtam a másnapi versenyre, mindent előkészítettem, kulacsokat bekevertem. Glikogén raktárakat feltöltöttem. Kész voltam

A versenyen középtávon indultam, gondoltam ez is elég lesz az Xterra előtt, mert hát ismerem itt az emelkedőket:-). Röviden a verseny tömény, itt minden van, amit a montizás jelent. Durvábbnál, durvább emelkedők, single track-ek, gyors köves lejtők. Valaki azt mondta, hogy ez egy cross-country verseny. Igaza van, pörgős, bele lehet adni apait-anyait és a végén endorfinban, és adrenalin mámorban úszik az ember. Kemény volt, de nagyon élveztem, pláne az utolsó 10-12 kilométeren kapott el a gépszíj és nyomtam neki, ami a csövön kifért.

És jöjjenek az puszta adatok: 43 kilométer, 1730 méter szintkülönbség. 189 max pulzus, 174-es átlag!!! 2:21:10-es idő, ez a nyolcadik helyre volt elég, amivel elégedett is vagyok (valamennyire).

Zsolt

Gratulálunk a versenyzőknek!

2. Kiskörén lesz a középtávú triatlon verseny (2250/80/20) idén

Már fenn van a versenykiírás az MTSZ honlapján. Mellette megtartják a gyermek ranglistaversenyt és a pedagógus, egyetemi, főiskolás és orvos OB-t is sprint távon (750/20/5), úgyhogy ez elég széles paletta. Remélem sokan megyünk. A Polythlon már 13 (!!!!!!!) fővel indul a tervek szerint, és még ezen felül is van, aki gondolkozik rajta. Fantasztikus lelkesek vagytok!

3.Egyéb

Fertő-tó kerülést tervezők Ákosnál jelentkezzenek (akos@ludens.elte.hu). Még kellene legalább egy ember.

És még várunk rendezőket a június 30-i Visegrád Xterra versenyhez, szintén Ákosnál kellene jelezni a szándékot, illetve egyenesen Tóth Viktornál is lehet.

4. Következő versenyek

Révfülöp

www.balaton-atuszas.hu

2007. július 21.

TT sprint távú triatlon verseny